Öppnas i händelse av min död

Öppnas i händelse av min död är den första boken som jag läser utav Liane Moriarty. I torsdags bestämde vi i bokcirkeln att vi skulle läsa den tills nästa träff. Jag fann den som e-bok på biblioteket så när båda barnen har sovit har jag bläddrat för fullt på paddan i helgen.

Cecilia Fitzpatrick är en engagerad mamma och fru med många bollar i luften. En dag hittar hon av en slump ett brev adresserat till henne från hennes man med texten ”Öppnas i händelse av min död”. Hon berättar om brevet för hennes man men han försöker avfärda det som inget viktigt och vill att hon inte ska öppna brevet. Hon blir inte direkt lugnad utan bara mer förbryllad och nyfiken. Vad för hemlighet har hennes man?

Vi får även möta två huvudkaraktärer till i romanen. Tess vars man blir förälskad i hennes bästa vän samt Rachel som försöker gå vidare efter att ha förlorat både man och dotter. Hennes enda ljusglimt är hennes barnbarn men som snart ska flytta från Australien till USA.

Tre öden vävs ihop till en bra roman. Lättläst, lagom med drama och man får några tankeställare. Boken får 4 av 5 och ser gärna fram emot fler böcker av Liane.

3 thoughts on “Öppnas i händelse av min död

Kommentera

