Kvinnan som stal mitt liv

Åh äntligen har jag läst ut min första bok detta år. Mitt i allt kaos bland sjuka barn och flytt har det inte blivit så mycket läsning som jag hade hoppats på. Men i dag avslutade jag Marian Keyes Kvinnan som stal mitt liv. Stella Sweeney är med om en bilolycka och träffar en snygg och temperamentsfull man. Hon möter denna man vid ett senare tillfälle och mötet är en början till en förvandling med stort F. Han får henne berömd och detta påverkar hennes man och barn och hon vet inte hur hon ska göra. Vad blir konsekvenserna om hon följer med mannen och vill leva lycklig och som kändis? 

Det tog ett bra tag att komma in i boken och efter ungefär halva boken blev det ok, precis innan jag ville ge upp. Läste Marians böcker för många år sedan men denna var tyvärr inte lika charmig. Boken handlar om att släppa taget om sitt gamla liv och hitta ett nytt. Den hade sina ljusglimtar men boken får 2 av 5 i betyg.  

 

One thought on “Kvinnan som stal mitt liv

Kommentera

