2015

Och så var det dags att summera 2015 och blicka framåt åt 2016.

2015 var ett år då jag har hunnit läsa väldigt mycket. 35 böcker visade det sig och även om jag inte lyckades fullt ut med Läsutmaningen var det kul att försöka pricka in lite nya läsmål. Jag läste i alla fall inte bara deckare utan fick bekanta mig med några nya författare vilket var kul.

I våras sålde jag min kamera och köpte en Sony A6000. Även om det inte har blivit så många ”planerade” fototillfällen är jag på det hela mycket nöjd. Jag känner dock att jag behöver läsa på lite om kamerans alla funktioner och även se över alla personliga inställningar man kan göra. Men lättare, snabbare och smidigare.

En av höjdpunkterna under 2015 var Turkiet. Den första utlandsresan på flera år. Senast jag flög var 2009, även då till Turkiet. Då Kusadasi men nu till Side. Sol, värme, bad och kunna sätta sig vid ett dukat bord = lyx.

Och självklart har ju graviditeten varit i centrum större delen av året känns det som. Och tagit mycket energi. Både positiv och negativ. Att få vara med igen och fascineras av hur kroppen anpassar sig och fostret utvecklas. Samtidigt som illamåendet ständigt knackar på och stör. Arbetsnamnet har ju varit Krabat men nu har vi nog enats om att lillebror ska heta William.

Jag brukar inte ge nyårslöften men det är ändå kul att sätta några mål utan större krav. En sak som får liv igen är bokcirkeln. Även om jag inte kanske kommer kunna läsa lika mycket är det kul att se fram emot att snacka lite om böckerna och ge varandra tips och framför allt ses över ett glas vin. Men jag hoppas att jag kommer kunna hinna läsa en bok i månaden i alla fall.

Och som jag skrev om förut angående kameran så hoppas jag att jag kan försöka fota lite mer, både landskap och porträtt, samt bli mer vän med min Sony.

Större delen av 2016 kommer jag ju vara föräldraledig och jag ska försöka njuta av den tiden, som alla säger. Försöka hitta ett lugn i att ta hand om två barn och få vardagen att fungera så smidigt som möjligt.

Utlandsresa kanske inte står högt i kurs nu men en weekend eller två i Sverige borde man väl kunna få till. Och ibland är själva planeradet det som är roligast, så länge som det blir av också. 😉

Sen behöver jag nog sätta upp lite riktlinjer för hur jag ska göra med Stajl av Sandra. I vilken utsträckning ska hobbyverksamheten ske och hur ska den utvecklas.  

 

Kommentera

