Flickoffret

James Oswalds Flickoffret lånade jag med mig hem från jobbet innan jag gick på föräldraledigt.

Man får följa kriminalkommissarien Tony McLean i ett cold case, ett fall som ägt rum för mer än sextio år sedan. En ung kvinna hittas död i ett igenbommat källarrum. Runt hennes kropp har sex inre organ placerats som i en cirkel och det pekar på att kvinnan har offrats i någon märklig ritual.

Fallet har låg prioritet men McLean kan inte sluta tänka på offret och hennes brutala död. Samtidigt i Edinburgh händer flera bestialiska mord och på något sätt verkar morden kopplade till McLeans cold case.

Boken är bra skriven och lättläst men jag hade svårt att hålla isär alla karaktärer. Tillräckligt spännande men det tog ett tag innan jag kom in i boken. Boken får 3 av 5 i betyg.

Kommentera

