Tre sekunder

En bok som lästes under semestern i Turkiet var Tre sekunder av Anders Roslund och Börge Hellström. En thriller om Piet, eller ”Paula” som han också kallas, som lever ett dubbelliv. En infiltratör som lever ett stadigt familjeliv och ett där han är kopplad till maffian. Han tvingas ta makten på ett av Sveriges tyngsta fängelser på uppdrag av polisen och ett av maffian. Han inser att han är ensam och inte kan lita på någon och han måste bestämma sig vilken sida han ska välja.

Tre sekunder var tyvärr ingen thriller för mig. Jag var envis nog att läsa ut den men en bok på 600 sidor var det först de sista 200 som fångade mig. I vanliga fall hade jag slutat för länge sedan men i brist på annat så fortsatte jag läsa klart den. Boken var ok men får bara 2 av 5 i betyg då det tog sådan lång tid att bli fängslad av den.

tre-sekunder

One thought on “Tre sekunder

Kommentera

