Stalker

Äntligen fick jag låna Stalker av Lars Kepler. Jag har stått i kö hela vårterminen men det har inte gjort något att det blev först nu som jag läste den.

Jag har ju läst alla böcker av Lars Kepler och har sett fram emot en bok till i serien. Boken handlar om ett videoklipp som skickas till polisen. Någon har stått utanför ett hem och filmat en person. Senare visar det sig att personen på filmen hittas död. Rikskriminalpolisen Margot är expert på seriemördare och stalkers och när ytterligare en film skickas in får psykiatrikern Erik hjälpa till med fallet. Offrets man är svårt traumatiserad efter att ha hittat sin fru och Erik ska försöka hjälpa honom genom hypnos för att få honom att minnas. Men när mannen berättar kan inte Erik berätta sanningen för polisen.

En bra och spännande bok men på något sätt trodde jag nog att den skulle överraska mer. Något saknades, möjligtvis på grund av att jag hade för höga förväntningar och att folk har lovordat den. Sträckläste boken och det var ändå kul att få läsa om de återkommande karaktärerna från föregående böcker. Men kan varmt rekommendera den och det är en bra deckare. Stalker får 4 av 5 i betyg.

One thought on “Stalker

Kommentera

