35 mm

Nu har jag haft min kamera nästan 2 månader och jag är mycket nöjd även om vi inte är riktigt kompisar än. Det är så många fler inställningar och knapparna sitter inte helt ”logiskt” som jag är van vid från förra kameran. Men jag vänjer mig tids nog.

Nu har jag även fått mitt nya objektiv. Det blev ett Sony E 35/1.8 OSS. Ett fast och ljusstarkt objektiv. Däremot är det större än kitobjektivet som ändå är ett 16-50 zoomobjektiv. Så det var ett minus. Köpte även med ett extra batteri och laddare då batteriet verkligen inte räcker länge. Originalbatteriet måste laddas direkt via kameran och det går ju inte alltid. Klickade även med en extra kameraväska där jag kameran och ett extra objektiv får plats. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska behålla den eller om jag ska försöka hitta en i någon affär som uppfyller kraven.

Men hur som helst, ska bli kul och se vad 35:an går för! 🙂

Objektiv, batteri och väska.

Objektiv, batteri och väska.

Sony E 35/1.8 OSS

Sony E 35/1.8 OSS

Kommentera

