Göran Kropp 8000+

Nästa bok att läsa i bokcirkeln är Göran Kropp av David Lagercrantz. Fick tag på den nya utgåvan som e-bok via Bibliotek Värmland. Himla smidigt det där med böcker till iPaden. Göran Kropp var för mig okänd innan jag läste boken. Jag har verkligen lyckats att inte lägga honom på minnet då jag kan tänka mig att hans död måste ha varit en stor nyhet 2002.

Boken är en sammanfattning om hans liv och hans väg till att bli en av de största äventyrare. Man får en sammanfattning om hans uppväxt, hans intresse för sporten och alla intryck från olika projekt. Framför allt får man ta del av Görans förberedelser och resa till Nepal, då han ska bestiga Mount Everest 1997.

David lyckas fånga intresset kring Göran på ett bra sätt och boken gick snabbt att läsa ut. En bok jag var lite skeptisk till då jag läste om den men som visade sig vara fängslande och intressant. Verkligen om en helt annat värld. Ok språk, bra flyt och fina personporträtt. Boken får 4 av 5 i betyg. 

4 thoughts on “Göran Kropp 8000+

Kommentera

