Att ha kommit in i ett läs-flow

I somras kom jag in i ett riktigt läs-mode och plöjde 9 böcker, rekord för en semester. Läsandet går ju alltid i perioder och nu har jag haft en ”bra” period igen. Det varierar ju hur mycket man hinner och får tid till att läsa, även om det bara är en kort stund på kvällen. När jag kollade Boktipset (finns även som app) såg jag att jag har läst 18 böcker sedan i juli då jag bloggade om Havskatten av Ann Rosman. Trodde inte det var så många böcker. En del bra, en del mindre bra och del riktigt överraskande bra. Boktipset är lättanvänt just för att man får lite koll på vad man har läst, lägga till böcker i olika listor (Vill läsa-listan växer hela tiden), boktips efter betygssättning samt kommentarer från andra läsare.

Jag har precis avslutat Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes (vilken historia, recension kommer)och nu har jag laddat ner Tango för vilsna själar av Lucy Dillon. Den ska vi läsa till nästa gång då vi ses i bokcirkeln i januari.

Kommentera

