Utrensning

De senaste veckorna har jag läst Sofi Oksanens bok Utrensning och i går träffades vi i bokcirkeln och pratade om den.
Jag tyckte boken började så bra och det var detaljerade miljöbeskrivningar men mot senare delen tappade jag intresset och den kändes väldigt hoppig. Så slutet lästes ganska fort med jag-ville-helst-bli-klar-med-den-känslan. Handlingen är hemsk med tragiska människoöden. Först ville jag ge den 2/5 men efter att ha pratat om boken i går får den ändå 3/5. Det gör mycket att få höra andras intryck av samma bok.

20140305-224445.jpg
Till nästa gång provar vi en bokcirkelkasse. Ett smidigt sätt då den innehåller 8 böcker, loggbok och tips på diskussionsunderlag. Det var väldigt utplockat när jag var på biblioteket men det fick bli Peter Fröberg Idlings Sång till den storm som ska komma.

20140305-224947.jpg

Kommentera

