Tack för tekniken!

Tänk vad tekniken har gjort det lättare och roligare. För lite mer än 10 år sedan satt man och skrev brev på engelska som sedan översattes innan de kom fram till min biologiska familj i Sydkorea. Visst hade det sin charm att skriva för hand men väntan och oron över att det inte skulle komma fram och hur fort de skulle svara och så vidare blev ansträngande i längden.

Sedan blev det enklare när min syster lärde sig lite engelska och vi kunde börja skicka e-post istället och bifoga bilder. Ett tag fick vi till videochatt men uppkopplingen var för dålig så det var mest irriterande att ljudet var dåligt och bilden hängde sig hela tiden.

Facebook har också öppnat upp möjligheterna att dela med sig och ha kontakt och nu med smartphones har vi kunnat få till videochatten igen som jag faktiskt har saknat. Det är en himla skillnad att kunna se varandra ”live” ibland.

Men jag längtar att kunna se dem, hålla om dem och prata med dem i verkliga livet och inte framför en telefon/dator och snart är det 10 år sedan vi sågs. Nu känner jag att jag är redo för en ny resa till Sydkorea så förhoppningen är att kunna planera och spara till nästa år.

20140103-200145.jpg

20140103-200156.jpg

20140103-200207.jpg

20140103-200126.jpg

4 thoughts on “Tack för tekniken!

  1. Mitzie Mee skriver:

    Tyvärr inte (saknar helt info om min biologiska familj). Min syster har alla uppgifter hon behöver för att få tag på sin familj, men hon har inte lust. Så orättvist 🙂

    • Sandra skriver:

      Så olika vi är! Men det måste ha varit kul att ha växt upp med en syster. Nu som vuxen kan jag sakna att inte ha syskon. Tror jag i alla fall 🙂

Kommentera

