Bokcirkel

I kväll var det årets första (och årets sista) träff med bokcirkeln. Jag har gått med i min livs första bokcirkel. Jag har blivit tillfrågad förr men aldrig känt att jag har haft orken att engagera mig. Men nu kändes det att det var på tiden. Tyvärr var det bara jag och Ida som kunde ses så första intrycket av en bokcirkel var ju sådär. Inte för att Ida var tråkig utan för att det gör sig bättre om man är några fler. Vi hade i alla fall en mycket trevlig stund på Bishops arms.
Vi hade läst Kristian Gidlunds bok I kroppen min – resan mot livets slut och alltings början. Vilken bok! Stark, gripande och självklart hemsk. Otroligt att kunna sätta vackra ord på en tillvaro man vet leder till döden.
Nästa träff blir i början av januari och då ska vi ha läst Och bergen svarade av Khaled Hosseini. Har precis börjat i den och den verkar lovande.

20131127-224708.jpg

20131127-224733.jpg

Kommentera

