Änglamakerskan

I helgen läste jag klart Änglamakerskan skriven av Camilla Läckberg och jag måste säga att den var helt ok. Kanske för att jag inte hade så stora förväntningar då jag tycker att hennes senaste böcker varit bra men ändå saknat det där lilla extra. Hennes första böcker tyckte jag var jättebra men nu så här i efterhand är det inga som jag direkt kommer ihåg, vilket säger en del.

Handlingen är om en familj som spårlöst försvinner på 70-talet förutom en 1-årig flicka. Flickan som heter Ebba återvänder som vuxen till barndomshemmet och då börjar det hända knepiga saker. Som vanligt är Erika med i bilden och gör sin egen research om fallet och har både teorier och fakta om vad som kan ha skett. Hon blir lite för mycket privatdetektiv och det är nog det som jag har stört mig på i de senaste böckerna. Det är ändå tempo i boken och historien är bra men den får inte mer än 3 av 5.

20130120-225746.jpg

2 thoughts on “Änglamakerskan

  1. Mitzie Mee skriver:

    Uh, den skulle jag vilja läsa. Har precist återupptäckt svensk femi-krimi (och är mycket mer till Läckberg än Marklund). Har du förresten läst Jussi Adler-Olsens böcker? De är ruskigt bra!

Kommentera

