Ett kärt återseende

Innan jullovet lånade jag hem några böcker från jobbet i fall jag skulle ha tid till att läsa. Efter trilogin var det dags för Dennis Lehane, en av favoritförfattarna. En mörk välsignelse är en fortsättning om detektivparet Kenzie och Gennaro. Det har gått tolv år sedan paret sökte efter Amanda och nu är hon försvunnen igen. Historien är lite tunn men jag skrattade högt flera gånger och läste ut den på mindre en ett dygn. Lättläst och underhållande fast inte lika bra som de första böckerna. Kändes som att Lehane skrev en uppföljare för att det förväntades det för länge sedan.
Nu blir det en Läckberg innan jag återgår till mina olästa i bokhyllan. Flera böcker väntar men ibland känner man bara inte för dem. Förhoppningsvis får jag till min kvällsrutin så jag hinner läsa några sidor innan man ska sova. Och inte fastna framför tvn eller datorn som det är nu.

20130103-162613.jpg

Kommentera

