Bad boy

I förmiddags läste jag dem sista sidorna i Bad boy skriven av min favoritförfattare Peter Robinson. Det har gått lite segt de sista två veckorna och det är inte för att boken är tråkig utan för att jag är så trött när jag väl vill läsa lite innan läggdags. Jag har suttit och stickat framför tvn ett tag varje kväll och när jag väl ska lägga mig läser jag två sidor och ögonen går i kors. Men under förmiddagen fick jag tid till att läsa och sträckläste i sängen utan att somna. 😉 Det är ju ganska många böcker om Alan Banks och nu läser jag mest för att följa karaktärerna. Mordfallen är lite mer plus i kanten. Denna gång var det spännande eftersom fallet handlade om Alans dotter. Alan är ju lite känd att inte alltid följa regelboken och man kunde ju tänka sig att han skulle gå bananas nu när dottern var inblandad men det ballade inte ur som man lätt skulle kunna tro innan. Inte den bästa av Robinson men med i top 5 striden.

Den senaste från Alan Banks serien.

Kommentera

