Boktips

Måste rekommendera boken som jag fick i present när jag fyllde år. Ann Rosmans Porto Francos väktare var spännande och mycket bra. Ytterligare en bladvändare. Boken utspelar sig på Marstrand och man upptäcker en död kvinna med ett nyfött barn i famnen. Det visar sig vara mord och för att lösa fallet får man leta i Marstrands historia på slutet av 1700-talet. Två historier, en nutid och en dåtid, som vävs ihop.
Gillar man Camilla Läckberg bör man nog gilla Ann Rosman också. Jag kan tycka att Ann till och med var snäppet bättre än många av Läckbergs böcker. Men vill läsa Anns två första innan jag kan uttala mig ordentligt.

Kommentera

