Halva liv

Förra veckan hade jag en bra bokvecka. Först Ann Rosmans roman och nu Mats Strandbergs Halva liv. Köpte den på bokmässan förra året tror jag men den har fått vänta länge i bokhyllan. Den överraskade verkligen, positivt. Jag har inte läst något av Mats innan så jag hade inga förväntningar. En riktig bladvändare om familjehemligheter och lögner. Anade hemligheten ganska tidigt men boken var riktigt bra fast med något tvistat och hastigt slut.

Jag har massor utav böcker som väntar i bokhyllan men ändå vet jag nya böcker som har kommit som jag vill ha. Men tur att det finns bibliotek. Jag var och lånade Ann Rosmans första två böcker som ljudbok. Lyssnar just nu på Brott och straff men tappar fokus hela tiden så jag vet inte om jag ska lyssna klart. Är på cd 7 av 22 så det känns ju sådär.

Kommentera

