Mordet i Eiffeltornet

Äntligen är jag klar med boken. Ganska ok i början men sen var den väldigt seg och hoppig. Eller rättare sagt korta stycken. Det varvades ganska fort mellan karaktärerna. Då borde det ju gå ganska fort att läsa men det blev bara rörigt, antar jag.
Den handlar om Paris 1889 och om världsutställningen och hur ett första mord sker i Eiffeltornet. Man får följa Victor som är bokhandlare och hans försök att ta reda på vem den misstänkte är då flera av morden är kopplade till hans bekanta.
Hur som helst, den får 1 av 5 eftersom det tog sådan tid att läsa och den var inte så spännande som jag trodde. En bok jag kunde varit utan.

Nu ser jag fram emot en ny bok. Jag tror jag ska börja med den jag fick i present. Ann Rosmans Porto Francos väktare.

Kommentera

