Skära för sten

I går gick jag och lade mig strax efter 22:00. Det var inget som lockade på tv och jag började bli trött men självklart kunde jag inte somna. Det var för varmt, det var kallt, svårt att hitta en bra sovställning med mera. Det blev att jag låg och läste istället och äntligen ska jag väl säga blev jag klar med Abraham Vergheses roman ”Skära för sten”. Klockan var väl strax efter 01:00 när jag släckte lampan. Boken är på nästan 600 sidor som tog lång tid att läsa. Början och slutet var mycket bra men sidorna i mitten var stundtals mycket tråkiga att läsa. Kändes som man kom ingen vart och det bara var utfyllnad. Sådant gillar jag inte. Ville flera gånger börja på en ny men jag har svårt att inte läsa klart en bok eller läsa två samtidigt.

från http://www.bokia.se 
Romanen handlar om familjeband, kärlek, livet som läkare och svek. Den får 3 av 5 av mig och är ändå intressant, lättläst (förutom en hel del läkartermer) och läsvärd. 
Kommentera

